L'ABTS endega la campanya #ALERTA CREUERS
Diumenge 8 de maig al portal de la Pau (M Drassanes) a les 12 hores
El Port de Barcelona és en realitat un conglomerat de ports (9), un territori portuari entre els rius Besòs i Llobregat que els últims anys ha construït una superfície més gran que el centre històric de Barcelona dins una lògica de creixement ad infinitum, sota una gestió opaca i interessada. Exigim una reflexió metropolitana i una transformació de les activitats portuàries, de la relació de la ciutat amb el mar, mitjançant la recuperació del Port Vell com a veritable port urbà i ciutadà sota control democràtic, revertint la vergonyosa dinàmica de privatització de les polítiques públiques: municipalització del Port Vell ja!
Igualment, i en total consonància amb la nostra demanda general de decreixement turístic, exigim al Port de Barcelona que dialogui amb la ciutadania i limiti el trànsit de creuers a la ciutat, que posi també la infraestructura necessària per a l’alimentació d’energia mitjançant la xarxa elèctrica local i obligui a apagar els motors al port, que imposi normatives dures sobre tractament de residus i que només treballi amb empreses amb uns estàndards laborals iguals als locals.
(1) el fueloil pesat conté 3.500 vegades més sofre que el dièsel.
(2) estem parlant de concentracions inadmissibles en terra ferma, de 150 i 200 vegades més alts que en un carrer transitat, o de 25 vegades més alts que a la tan contaminada Avinguda Meridiana de Barcelona.
(3) ens referim a micro-partícules PM10 i PM2,5, particularment nocives pel seu minúscul diàmetre, que fa que puguin arribar a tots els òrgans a través de la sang provocant greus malalties que afecten especialment a qui treballa al port o hi viu a prop.
(4) uns 8 milions de litres d’aigües procedents de neteja dels vaixells i higiene de passatgers l’any.
(5) es produeix fins a 80.000 m3 (equivalent a un edifici de 6 pisos d’alçada) de residus l’any.
(6) de NO2 i ozó, causants de 3.500 morts suplementaries a l’Àrea Metropolitana de Barcelona a causa del trànsit.
(7) parlem de jornades d’entre 12 i 18 hores, 7 dies la setmana i durant temporades de fins a 9 mesos, per sous molt pobres (hem trobat casos de treballadores de neteja pagades amb 300€ el mes) que fan que finalment hagin de viure de les propines dels viatgers.
(8) Barcelona és el primer port de creuers d’Europa en volum de viatgers i el sisè de tot el món, només per darrere de tres a Florida (bressol de la indústria creuerista), un a Bahames i un altre a Mèxic.
(9) port energètic, terminal de cotxes, de contenidors, de creuers i el Port Vell, en contacte directe amb la ciutat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada